tiistai 8. tammikuuta 2013

From 1992 to 2013


Minä alakulmassa. Olen noin 6-vuotias.

Tämä on niitä viimeisiä kuvia, joissa oikea hiustenvärini vielä näkyy. As you can see, olen punapää. Tässä kuvassa olen 11-12 vuotias.

13-vuotias Satanica. Tuolloin aloin käyttää jo vähän "tyylitajuisempaa" vaatetta. Maastohousuja ja bändipaitoja lähinnä. Aloitin myös käyttää kajaalia, josta tulikin yksi perusmeikeistäni. Meikkivoidetta en tuolloin käyttänyt, joten voitte vain kuvitella, miten naama kiilsi kesäisin..
14-vuotias. Mietin tosiaan sen kaksi kertaa kehtaanko tätä kuvaa pistää yhtään minnekään, mutta noh, päätin antaa teille tilaisuuden nauraa kunnolla. Kasiluokalla mulla tosiaan oli kauhea kokeilemisvaihe. Hiukset olivat aivan rempallaan, enkä jaksanut niitä värjätä ikinä(kuten näkyy). Käytin helmikoruja ja kaikkia mahdollisia värejä sekaisin. Näytin ihan karsealta, enkä osannut meikata ollenkaan. En yhtään ihmettele, miksi minua kiusattiin. 

9-luokalla aloin jo "kunnostautua". Rastat tulivat kylläkin kehiin jo kasiluokalla, mutta 9-luokalla käytin niitä todella ahkeraan. Kulmakarvat minulla oli tuolloin vielä omat ja ne todellakin rehottivat niin, että ihan hävettää nyt jälkeenpäin. Olisinko tässä kuvassa 15-v?

Aloitellessani ammattikoululla kosmetologi puolta ja samanaikaisesti lukiota(kaksoistutkintoa siis), aloin jo pikku hiljaa löytää tyylitajua. Tässä minulla onkin rakkaat Demonian Swingit ja Phazen hame ylläni. Ovat rankassa käytössä yhä edelleen. Rastat olivat tällöinkin kovassa huudossa.

Amitsun 1 luokalla kokeilin myös irokeesiä. Ihana, mutta tosi vittumainen laittaa.

17-vuotiaana rastalinja jatkui jatkumistaan. Tuolloin tuli kokeiltua etuhiuksiin shokkivärejä, kuten sinistä, joka aika heikosti näkyy kuvassa. Aloin myös piirtää kulmani...ruskealla. Mustaa en uskaltanut kokeilla kuin vasta 2010 ensimmäisen kerran ja sille tielle on jääty. Tässä vaiheessa tyylini alkoi kokea sitä lopullista muotoaan.

17-vuotiaana tuli kokeiltua myös lyhyitä hiuksia pitkästä aikaa. Tämä kuva on edelleen jostain syystä yksi suosikeistani(myös poikaystäväni suosikki). 

Kokeilin yhdessä vaiheessa sivusiiliäkin, joka oli tosi siisti. Nyt saan sitten pari vuotta kärsiä ja kasvatella sitä tuskalla ja hiellä pois. Tässä kuvassa taidan olla 18-19 vuotias.

Ja nyt mennään näillä. Satanica 20-vuotta.

10 kommenttia:

  1. Noi lyhyet hiukset kyllä sopii sulle tosi hyvin

    VastaaPoista
  2. Toi lyhyt tukka on ainaki nois kuvis tosi kivan näkönen ja sopii sulle :)
    Mut oon ite kyl todennut sen että vaikka oma kuva jostain tukasta näyttäisi kuinka ihanalta saattoi se todellisuudessa olla aika helvetillinen ja kaamea :D
    En oo kyl noi lyhyttä tukkaa kyl ite uskaltanu koskaa kokeilla sitten ala-asteen vaikka välillä olis tehny mielikin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän n_n Tuo tukka oli kyllä kieltämättä tosi ihana, mutta heti kun se kasvoi sen sentin kaksi kuussa, se oli tosi v-mäinen laittaa. Minä kun olen tosi laiska laittamaan hiuksiani mitenkään, niin ainut vaihtoehto oli sitten alkaa kasvattamaan pituutta ja sille tielle on jääty, vaikka välillä tulee kyllä haikailtua lyhyttä tukkaa x)

      Poista
  3. Sähän olit kasilla aika söpö! :D Mä olin niin katastrofi siloon että mä en edes pakottamalla laittais nettiin niitä kuvia. :'D Onneks niitä ei taida ollakkaan.. xD t. uusi lukija :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkä ollut :'D Aivan karmea. Näkisitpä ne kuvat, mitä mulla on jossain koneen syövereissä..

      Poista
  4. ihana postaus!!! Kyllä sitä varmasti itse kullakin on ollut varsinkin nin kultaisella yläaste ajalla jos jonkinlaisia tyylimokia!!:D

    VastaaPoista
  5. Sinulle olisi tehtävä blogissani :)
    http://bansheebeauty.blogspot.fi/2013/01/blogisi-inspiroi-minua.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitoksia! Teempäs tuon heti pois alta :)

      Poista